Умението да се прави точнa записка е изключително важно за темпото и липсата на грешки. В нашия шампионат по ред причини отсечките се знаят на изуст, но всяко ново трасе си е доближаване до истинското рали преживяване.
Наистина, това как се обозначават завоите няма почти никакво значение, въпреки че опростяването на изказа е голямо предимство. За това и много пилоти ползват английски, аз също съм пробвал ... се казва 6 Left, докато на български е Ляв 6, обикновено по-важна е цифрата! Старият тип записки "Ляв 43" или "Ляв 343 за Десен 32" също утежняват изговора и възприятието. Наричат ги "записка за Лада", защото в много по-бърза кола (например WRC) просто не стига времето за изговор и възприятие ан подобен тип записка.
Записките се различават и по това дали субективно се оценява промяната на скоростта за предстоящия завой или се гледа обективно радиуса на завоя ... тук вече всеки пилот си има възгледи, до колко да заложи на субективната оценка.
Изключително важни за скоростта са допълнителните описания на траекторията, които показват дали завоят е къс, дълъг, отваря, затваря, позволява да се влиза вътре или не и други ... Свързаните завои са едно от най-големите предизвикателства за записката. В същото време претрупването с информация подсъзнателно спира пилота и му нарушава темпото.
Има и много други детайли, свър... гледането на WRC онборди е едно от най-добрите училища за записки и навигатори!
Виж четенето на записки е съвсем друга бира, там пилотът само трабва да определи тайминга, останалото е работа на навигатора!
За да сте бързи трябва да вярвате на записката и да карате по нея, но все си оставет 5% аванс