MIROSLAV MARINOV написа:Дамяне,невероятно.
.Имам чувството ,че аз съм писал този пост.От три години говоря точно за това и всички бяха против мен.Изключително се радвам че сте стигнали до този извод за организацията на рали Хеброс през тази година.Миналогодишният му формат беше най добрия през последните години и беше редно да остане такъв.
Надявам се ,че ще се съберат доста коли от всички класове.Ако успеете да облекчите таксите и някои други неща ,ще е супер.Пожелавам ви успех в организацията.
Сега се замислям при тези условия дали да не пропусна две планински
за сметка на Хеброс.Щ е е супер да се пусна пак след толкова години по класическите трасета.
Аз лично винаги съм подкрепял късите ралита и рали спринтовете (може би си спомняш темата, която бях пуснал преди 2-3 години)
За съжаление, времената са такива, че щем-не щем трябва да се (пре)ориентираме именно към такива формати, защото от много на брой по-дълги ралита в България явно няма нужда. А и на този етап не е рентабилно за никоя от страните - участници и организатори. Щом никой чужденец не идва на състезанията, като в същото време и нашите състезатели не получават нищо повече за това, че са карали в (двойно) по-дълго рали от такова, което важи само за националния шампионат, тогава няма нужда да се харчат излишни средства от никого.
Главните ни цели както миналата, така и тази година, са да съберем максимален брой участници и да направим шоу за публиката, която пък ще бъде привлечена именно от състезателите/колите.
С тази "политика" в дългосрочен план (да речем, 5 години) се надяваме лека-полека не друго, а името на ралито да заработи за самото него! В момента, не само заради "краха" на спорта, а и "подпомогнати" от кризата, спонсори просто няма! Няма и как да има, след като нямат нищо насреща! И какво става - всеки организатор обикаля като цветарка (съжалявам за израза!) по фирми и едва ли не проси за пари.
Ние искаме да направим така, че след време рекламодателите да си кажат нещо от сорта: "
Аааа, Рали Хеброс....хм, чувал/а съм, че там става голямо шоу, заради което се събира голяма публика - чакай да проверя каква изгода ще имам, ако ги спонсорирам и по този начин си направя реклама при тях..." Т.е., ако И КОГАТО някой рекламодател си каже подобно нещо, значи, че вече има направен, готов продукт или казано с други думи - има готова сцена, на която спонсорът може да се покаже пред голяма аудитория, след което на по-късен етап би могъл да си върне инвестицията. В крайна сметка никой не дава пари за "Бог да прости" и всеки гледа на първо място собствения си интерес
По-просто казано, схемата е следната:
- публиката ще е доволна, защото ще има много състезатели (и [по-]голямо шоу);
- състезателите (и техните спонсори) ще са доволни, защото ще има много публика;
- спонсорите на ралито ще са доволни, защото ще има много публика заради многото състезатели (и шоуто).
Лошото е, че на думи е доста лесно, а в действителност не е! Надявам се някой ден, живи и здрави, да се похвалим ако не със същия, то с подобен, близък до горепосочения резултат
А ако можем да се похвалим, значи, че през годините сме работили в правилната насока! Предстои да видим...
nikkeibg написа:Предполагам Дамяне имаш в предвид пътя към Яворово от Руен (Куклен) ако тази година го "оправят" да може да се гледат всички отсечки?
Пътят, за който говориш, е много важен за самия етап "Яврово", тъй като, ако въобще някога бъде направен (дори и да го оставят макадамов), ще стане път за достъп до етапа - точно каквато функция изпълнява за СЕ "Здравец" асфалтовият път от Гълъбово, например
Пътят, който ние имаме предвид обаче, е друг
Той представлява директна връзка между етапите "Здравец" и "Яврово" и не води никъде другаде освен от СЕ "Здравец" до СЕ "Яврово" и обратно
Ако знаеш къде се намира хижа Руен (да - хижа, а не село Руен
) - те, през нея минава този път
ТУК можеш да видиш откъде започва (точка А е естественият шикан на "Здравец") и накъде тръгва. Там, където е точка B, за съжаление картата на Google свършва, но от сателитната снимка можеш да видиш самия път, който продължава в посока "Яврово". От точка B нататък започва макадамът, който всъщност е проблемната част на пътя
ТОВА пък е другата част на прехода - последните му 4 километра, които отново са на асфалт. На места е малко разбит и като цяло пътят е доста тесен, но поне е асфалтов
Всичко между точка А на този преход и точка B на предния е макадам (някъде около 3 километра).
Ако за някой ще е по-лесно да се сети кой е този път, той бе използван като преход на ралито през 2008 година (и бе плануван отново като такъв за 2009-та) между късия вариант на СЕ "Здравец" и СЕ "Асеновград" (спускането към Асенова крепост).Като цяло пътят е около 10-тина километра (~3 км асфалт <--> ~3 км макадам <--> 4 км асфалт) и може да се мине за около 15-20 минути с кола, ако макадамът е хубав. Миналата година сме го смятали и няма никакъв проблем при това положение след гледане на целия "Здравец" (с миналогодишния брой заявки) да се хване и "Яврово" (от първия състезателен автомобил нататък)
А пък после връщането за второто минаване на "Здравец" е още по-лесно откъм време, защото то е доста повече отколкото от "Здравец" за "Яврово"
Ако успеем да оправим и този макадам - все пак, не забравяй, че имаме други два "приоритетни"
- ще стане супер, но да видим
Ето и снимка, която доста добре показва къде върви пътят, точно преди да се свърже с трасето на СЕ "Яврово"
Зелената стрелка е посоката, в която се движи публиката на отиване към СЕ "Яврово", а червената показва движението на състезателните коли по самия етап
Долу, където е посочен знакът "Стоп", разбира се, е крайната точка на прехода, но да се надяваме, че ако макадамът бъде оправен, колоната от коли ще подмине дори мястото, от което е направена снимката
- Access Road - Zdravets-Yavrovo.jpg (280.36 KiB) Прегледано 23790 пъти