С каране ли извоюва победата си Митко?!
Публикувано на: Чет Юли 12, 2007 19:36
Очакванията ми се оправдаха и се получи изключително силно рали! Страхотно каране на Митко, Жан-Жозеф, Ясен, Игнат и Тошко Славов, евала! Много силно представяне и на Румен Дунев и Ганчев, които макар и догонващи караха изключително стабилно. Браво на Катето, която наред с шанса който имаше, си заслужи изцяло първото място! Зимната "специализация" се оказа изключително полезна за нея! Поздравления и за първия финал на рали за Краси Кандиларов!
Ясно се видя, че познаването на трасето помогна на нашите пилоти да бъдат конкурентни (май Рали България спокойно може да влезе и в планинския шампионат
Но остава въпроса, дали нашите най-добри пилоти са вече на европейско ниво?!? Отговорът дадоха Митко и Крум с успехите си миналата година и последната победа на Митко Илиев! Именно конкуренцията между топ пилотите ни беше в основата не техните успехи. И точно в този момент на възход - отново … мениджърски (татковски) интриги. Контестация – ок, но дали това беше начина!? Смея да кажа, че тази история помрачи настроението на всички любители на спорта и доведе до квалификации … „българска работа" … каквото и да значи това! Нещата стигнаха дори до крайно неприятни заплахи от страна на някои зрители за хвърляне на домати по Крум и останалите ( Бул Кар, Приста Ойл Рали Тим и Петрол GT Рейсинг Тим … добре, че Танев не караше ). Според мен цялата интрига се отрази негативно и на представянето на Крум!
Личното ми впечатление е, че някои хора искаха на всяка цена да извадят Митко от ралито (защо … те си знаят, а и нас не ни интересува … явно „балансът" между големите отбори по някаква причина се е развалил). Сцената беше грозна, спорове и заплахи, като целта беше и оказване на психологически натиск срещу Митко в края на първия ден, когато вече имаше реален шанс за победа. Подобни тактически прийоми не са непознати в автомобилния спорт, но в случая бяха доста "дърварски". Та това, няма как да не ми напомни и за случая "Гераджиев" … когато на един пилот беше отнета победа със съмнителни аргументи … Жалко, че подобни ниски страсти, омаловажават усилията на не един талантлив пилот. Трябва ли да си от голямото "добрутро", за да си топ пилот … ще допусне ли някой Игнат или Тошко да се "бъркат" в класирането догодина … такива странни и неадекватни въпроси започнах да си задавам.
Въпросът за това, дали един състезателен автомобил отговаря на техническото описание от хомологационния фиш, е принципен и не би трябвало да остават съмнения за това. Колата на Митко се подготвя в Италия и се инспектира на всяко рали от ERC … това не изключва възможността да има нередности (дори F1 и WRC отбори са били дисквалифицирани по подобни причини). Автомобилът наистина е бърз, но тайната на настройките му знае само препаратора, който не случайно е от най-добрите в бизнеса!
Мисля, че Митко ясно съзнаваше шансът си за успех на Рали България и не би рискувал, използвайки евтини технически трикове. Седмица преди състезанието, Владо Илиев ми каза, "не искаме мръсна победа", визирайки разни хлапашки заплахи за хвърляне на камъни по чуждите екипажи.
Дали контестациите имат основание или не … ще реши FIA. Което е добре, тъй като след сагата Стайков, се вижда, че на местно ниво нещата се пречупват през друга призма и не може да се разчита много, много на точни тълкувания.
Дали Митко и Янаки заслужиха победата с карене?
Понеже тук всички сме "експерти" , ще цитирам страничен наблюдател, а именно един полицай, оставен под едно дръвче нейде по средата на една отсечка. Човека явно нищо не знаеше за ралито, поразговорихме се и той накрая ме попита, дали българин кара първата кола … и простичко каза … "ама как мина, никой не може да го хване" … беше една бърза s-ка …
p.s. Това е лично мнение и не ангажира никого. Разсъжденията са принципни и не целят да обидят или обвинят никого, ако някой се чувства засегнат, то това си е негово тълкувание!
Ясно се видя, че познаването на трасето помогна на нашите пилоти да бъдат конкурентни (май Рали България спокойно може да влезе и в планинския шампионат
Но остава въпроса, дали нашите най-добри пилоти са вече на европейско ниво?!? Отговорът дадоха Митко и Крум с успехите си миналата година и последната победа на Митко Илиев! Именно конкуренцията между топ пилотите ни беше в основата не техните успехи. И точно в този момент на възход - отново … мениджърски (татковски) интриги. Контестация – ок, но дали това беше начина!? Смея да кажа, че тази история помрачи настроението на всички любители на спорта и доведе до квалификации … „българска работа" … каквото и да значи това! Нещата стигнаха дори до крайно неприятни заплахи от страна на някои зрители за хвърляне на домати по Крум и останалите ( Бул Кар, Приста Ойл Рали Тим и Петрол GT Рейсинг Тим … добре, че Танев не караше ). Според мен цялата интрига се отрази негативно и на представянето на Крум!
Личното ми впечатление е, че някои хора искаха на всяка цена да извадят Митко от ралито (защо … те си знаят, а и нас не ни интересува … явно „балансът" между големите отбори по някаква причина се е развалил). Сцената беше грозна, спорове и заплахи, като целта беше и оказване на психологически натиск срещу Митко в края на първия ден, когато вече имаше реален шанс за победа. Подобни тактически прийоми не са непознати в автомобилния спорт, но в случая бяха доста "дърварски". Та това, няма как да не ми напомни и за случая "Гераджиев" … когато на един пилот беше отнета победа със съмнителни аргументи … Жалко, че подобни ниски страсти, омаловажават усилията на не един талантлив пилот. Трябва ли да си от голямото "добрутро", за да си топ пилот … ще допусне ли някой Игнат или Тошко да се "бъркат" в класирането догодина … такива странни и неадекватни въпроси започнах да си задавам.
Въпросът за това, дали един състезателен автомобил отговаря на техническото описание от хомологационния фиш, е принципен и не би трябвало да остават съмнения за това. Колата на Митко се подготвя в Италия и се инспектира на всяко рали от ERC … това не изключва възможността да има нередности (дори F1 и WRC отбори са били дисквалифицирани по подобни причини). Автомобилът наистина е бърз, но тайната на настройките му знае само препаратора, който не случайно е от най-добрите в бизнеса!
Мисля, че Митко ясно съзнаваше шансът си за успех на Рали България и не би рискувал, използвайки евтини технически трикове. Седмица преди състезанието, Владо Илиев ми каза, "не искаме мръсна победа", визирайки разни хлапашки заплахи за хвърляне на камъни по чуждите екипажи.
Дали контестациите имат основание или не … ще реши FIA. Което е добре, тъй като след сагата Стайков, се вижда, че на местно ниво нещата се пречупват през друга призма и не може да се разчита много, много на точни тълкувания.
Дали Митко и Янаки заслужиха победата с карене?
Понеже тук всички сме "експерти" , ще цитирам страничен наблюдател, а именно един полицай, оставен под едно дръвче нейде по средата на една отсечка. Човека явно нищо не знаеше за ралито, поразговорихме се и той накрая ме попита, дали българин кара първата кола … и простичко каза … "ама как мина, никой не може да го хване" … беше една бърза s-ка …
p.s. Това е лично мнение и не ангажира никого. Разсъжденията са принципни и не целят да обидят или обвинят никого, ако някой се чувства засегнат, то това си е негово тълкувание!