Новите правила за група "Х" 2010

За темите, които са общи за две или повече от горните категории

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Андрей Стефанов » Пон Яну 04, 2010 22:35

dr.hous написа:Е да де и ние за това пледираме :!: Именно да караме нашият шампионат с одобрените вече от тях автомобили.В противен случай се оказва че миналата година са ни взели паредните 100 летящи лева

Ако е така колега да ни върнат парите за паспорта,щом не са ни годни автомобилите,защо ходихме тогава на преглед за паспорт?
AUTOTZAR RALLY TEAM
Аватар
Андрей Стефанов
 
Мнения: 180
Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 21:16
Местоположение: Lovech
Име: Андрей Стефанов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот vassil.oreshkov » Вто Яну 05, 2010 02:10

plm написа:Дискусията е интересна. И полезна. Харесва ми тази част, в която обсъждаме насоките, разбирането на ф...и т.н. за развитието на спорта.
Нека си припомним как беше по това време преди година.

Тогава беше записано Х да имат документ или сертификат за годност от Технотест.
Какво означава ГОДЕН?
Това не стана, и тази година редуцираха изискванията.
Защото е отговорност. И работа.
Грамотни хора трябва да одобрят дадено изделие и да отговарят за решението си.
Е1 в Европа се кара с одобрени автомобили, т.е. с паспорти, и карат не за европейския шампионат, а за регионалните купи и надпревари.
Бъркотията е пълна. :D


E1 в Европа се кара не само в регионалните шампионати а в http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .11.09.pdf. Европейската Купа

Е2 силует пък участва и в http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... .11.09.pdf Европейския шампионат
Ма си прав, то Европа си е регион....не е малък ма си е регион...


Не е необходимо одобрение от никаква организация -трябва да са спазени изискванията на чл277 от приложение Ж!
Никой и по никъкъв начин не е одобрявал конструкцията и тех. годност на автомобила на Георг Плаза, многократен шампион в Европейската купа за скоростни планински изкачвания или пък на Феликс Пайлър Ланчията....!нито пък на който и да било.... Единственото условие е да отговаряш на специалния правилник за група Е!...И да минеш тех. преглед на комисията преди състезанието, разбира се! Може и да са с паспорти,но те са само предварителен преглед не за годноста на конструкцията, а за спазването на изискванията на чл 277 от приложение Ж....
Кви технотест кви пет лева???? Автомобилите от тази група не са обикновени участници в движението по националната пътна мрежа....с тях не се ходи на пазар или на море,планина..... и това не са рали автомобили!!! Кви технотест и ква годност???

Колеги почти всички, да не казвам всички автомобили от нашата група Х отговарят на изискванията на ФИА за група Е (свободната група) и ако се въведат тези правила,на никого не ще се наложи да осакатява автомобила си или да прави някакви сериозни финансови разходи за да го направи редовен!
Може ли да изброя:
първо Е1 е групата в която влизат повечето от участващите у нас автомобили
Е2-Силует в нея е голфа на Захариев ....други май няма....
второ за Е1 и Е2-силует изискванията за сигурност са еднакви
повечето от важните изисквания и към двете групи са от чл253 на приложение Ж-досега всички сте подготвяли автомобилите си спрямо тях
следователно нищо ново под слънцето и никакви сериозни промени!!!
останалите изисквания са несъществени и не поставят никого пред сериозни проблеми!!!
примери към горното:
6.4 Система за зареждане с гориво и вентилация на резервоарите
6.4.1 Всички капачки за затваряне на отворите за зареждане с гориво и тези за вентилация на горивните резервоари трябва да осигуряват надеждното им затваряне, което да намали риска от инцидентното им отваряне вследствие на удар или грешка при затварянето им след презареждане.
6.4.2 системите за зареждане и вентилация на горивните резервоари ,както и затварящите ги капачки не трябва да са извън периметъра на купето на автомобила
6.4.3 горепосочените трябва да са така позиционирани, че да са минимално уязвими по време на състезтелен инцидент.

7.4 Ако автомобила е с отворен тип система за вентилация на маслените пари от картера трябва да се използува съд с минимум 3 литра вместимост.Съдът трябва да е изработен от прозрачен материал или да има поне прозрачен панел в конструкцията си.

8.5 Кабели(ел. инсталация)
Всички кабели трябва да са изолирани с огнеустойчив изолационен материал

8.4.2 Всички автомобили трябва да са оборудвани с две червени стоп светлини и две червени габаритни светлини. Те трябва да са разположени симетрично от двете страни на задната част на автомобила.

9.3 Всички автомобили трябва да имат действуваща предавка за заден ход, която по всяко време на състезанието да може да се включва от пилота от мястото на което нормално седи.

10.2Хромирането на метални части на окачването е забранено

10.3Носачите трябва да са метални

12.2Джантите трябва да са метални

Никакви ограничения относно двигател и скоростна кутия , тип ,обем, от мотор, от формула-истинска свободна група....никакви глупости за само с изтекла хомологация...минимални тегла -като за една атрактивна и наистина свободна група....
Е какво друго да искаме??? Просто федерацията казва "от днес я караме като белите хора"....и дебатите тук просто няма да има за какво да се водят!
Вместо това можете да помислите и да поработите върху колите си, защото тези правила ви дават още свобода!
Хайде да се обединим около това- искаме истинска свободна група съгласно действуващите международни правила!
Щракване с пръсти е! Нищо сложно колеги! Всичко важно вие сте спазили!Ние така или иначе вече го правим по този правилник!Квото за всички в Европа, това и за нас...нищо страшно ние вече сме там! Вече публикувах превода на правилника, гн.Михайлов е превел чл.253, горе ви показах по-голямата част от непреведените изисквания...до ден-два ще съм готов и с превода на останалата част- тя няма по никакъв начин да промени нещата...

И така ще се обединим ли?
vassil.oreshkov
 
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Апр 14, 2008 23:53
Име: Васил Орешков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Вто Яну 05, 2010 11:42

Друго ме озадачи. След като прегледах това, което е качено в АБВ от федерацията, излиза че ( поне аз така го разбирам ) след като ХАНС е задължителен за всички дисциплини без авто и рали-крос, човек може да избира само между 19 модела каски. Другия варинт е това да са нови модели каски, които са получили хомологация. Ама след като пише, че това са каски одобрени от ФИА за стандарт 8860, значи това са каските, други не може. За рали България трябвало да са само каски одобрени за 8860. Но се казва също, ...ще намерите публикувани списъците на одобрените от FIA екипировка и предпазно оборудване. Разрешени за употреба са единствено изброените в тези списъци марки и модели.


Значи ли това, че ако притежаваш каска СПРАКО WTT Rally , която е с клипсове за ХАНС, не може да се кара с нея в пистовия шампионат? Ако е така, оле мале, тъй като в този списък са едни от най-скъпите каски. :shock:

Моля споделете вашето мнение, защото може и аз да съм в заблуда.
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Gospodinov » Вто Яну 05, 2010 14:14

Усещам че от Федерацията взеха да се напъват много с изискванията и накрая ще се насе... от напъване :mrgreen:
Аватар
Gospodinov
 
Мнения: 127
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 12:51
Местоположение: Хасково
Име: Георги Господинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот efco » Вто Яну 05, 2010 16:55

Аз пък предлагам да отпадне група Хобикар и да се въведе ОБЕДИНЕНА Група Е и да се гледат европейските изисквания и никой да не се сърди, а за ханс системата мисля че на писта и планинско по не е нужна колкото при раликрос и автокрос предвид спецификата на трасетата, но едва ли в Румъния Гърция и в страните наоколо карат точно тия шампионати с хансове!!! Според мен е хубаво да се ползват но ако са задължителни за писта и планинско мисля че пилотите които ще участват ще са с 50% по малко и съм убеден,спомнете си на рали Траянови врати колко коли не стартираха поради тази причина. Като цяло моето мнение за новите правила за Х е само да се въведат килограми но не тези а по малки спецялно за Х/4 и нищо повече та нали разтълкувано Хобикар означава това да си правиш колата уникална атрактивна интересна за публиката като си развиеш малко фантазията и се получава.Аз бях на Майорка и видях кво карат там, припаднах когато видях че те не ползват не само ханс ами и негоряеми долнища горнища и бонета нито килограми някой го интересуваше!!!
efco
 
Мнения: 355
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 16:01
Местоположение: Казанльк
Име: Стефан Драганов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Андрей Стефанов » Вто Яну 05, 2010 17:11

efco написа:Аз пък предлагам да отпадне група Хобикар и да се въведе ОБЕДИНЕНА Група Е и да се гледат европейските изисквания и никой да не се сърди, а за ханс системата мисля че на писта и планинско по не е нужна колкото при раликрос и автокрос предвид спецификата на трасетата, но едва ли в Румъния Гърция и в страните наоколо карат точно тия шампионати с хансове!!! Според мен е хубаво да се ползват но ако са задължителни за писта и планинско мисля че пилотите които ще участват ще са с 50% по малко и съм убеден,спомнете си на рали Траянови врати колко коли не стартираха поради тази причина. Като цяло моето мнение за новите правила за Х е само да се въведат килограми но не тези а по малки спецялно за Х/4 и нищо повече та нали разтълкувано Хобикар означава това да си правиш колата уникална атрактивна интересна за публиката като си развиеш малко фантазията и се получава.Аз бях на Майорка и видях кво карат там, припаднах когато видях че те не ползват не само ханс ами и негоряеми долнища горнища и бонета нито килограми някой го интересуваше!!!

+1 Много си прав Ефко,и аз съм на това мнение!!!
AUTOTZAR RALLY TEAM
Аватар
Андрей Стефанов
 
Мнения: 180
Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 21:16
Местоположение: Lovech
Име: Андрей Стефанов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот plm » Вто Яну 05, 2010 22:02

vassil.oreshkov написа:
plm написа:Дискусията е интересна. И полезна. Харесва ми тази част, в която обсъждаме насоките, разбирането на ф...и т.н. за развитието на спорта.
Нека си припомним как беше по това време преди година.
...:D



Кви технотест кви пет лева???? ... Кви технотест и ква годност???

Позволявам си реплика.
Сигурно лошо го написах, пък и аз съм просто фен и само гледам отстрани. И разбираемо ми пишеш с "кви", "ква".
Но, вие, активните деятели /общо казано/ тогава намесихте Технотест, а не аз.
Стр. 6 от http://www.bfas-bg.org/documents/YearBook_2009.pdf
Успех!
plm
 
Мнения: 4137
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 19:20
Местоположение: София
Име: Пламен Петков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот vassil.oreshkov » Вто Яну 05, 2010 23:40

plm написа:
vassil.oreshkov написа:
plm написа:Дискусията е интересна. И полезна. Харесва ми тази част, в която обсъждаме насоките, разбирането на ф...и т.н. за развитието на спорта.
Нека си припомним как беше по това време преди година.
...:D



Кви технотест кви пет лева???? ... Кви технотест и ква годност???

Позволявам си реплика.
Сигурно лошо го написах, пък и аз съм просто фен и само гледам отстрани. И разбираемо ми пишеш с "кви", "ква".
Но, вие, активните деятели /общо казано/ тогава намесихте Технотест, а не аз.
Стр. 6 от http://www.bfas-bg.org/documents/YearBook_2009.pdf
Успех!


Извини ме ако съм те засегнал!...неволно е било ! Темата и бъдещето на автомобилния спорт в БГ ме вълнуват повечко май.... Колкто до кви и ква -абсолютно прав си :-)
Не съм активен деятел...а ти си грамотен фен!
Успех и на тебе!
vassil.oreshkov
 
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Апр 14, 2008 23:53
Име: Васил Орешков

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот ded maroz » Вто Яну 05, 2010 23:47

Gospodinov написа:Усещам че от Федерацията взеха да се напъват много с изискванията и накрая ще се насе... от нап
ъване :mrgreen:
Тя отдавна си го прави и то много успешно и миризливо/всички се нагледахме на Умните й решения/,но за съжаление тя е Висшия орган на FIA у нас!!
На въпроса ти за ролбарите за VAZ--дето викал шопа--Нема такова животно!!!!!!Няма хомологирана фирмена клетка за автомобилете VAZ!!!! Клетките на бегачките произведени от Толиати;Вихур-Брунза;Металекс;ВФТС са хомологирани заедно с автомобилите по действуващите тогава изисквания на приложение J и са само от задната част и са 32мм.
След трагичните инциденти FIA на няколко пътки увеличи размерите на тръбите и въведе пълната клетка и както В.Орешков писа по-горе Нашите автомобили са със изработени по тези изисквания клетки още повече,че имат и паспорт!!удостоверяващ това !!!
Въпреки,че 32мм.пълна клетка лично съм я "тествал" при челни ,странични и през таван удари и е издържала на напъните щом сега Ви пиша тези редове !
Златков,
Хайде изваждайте този самолет от бокса за да видят и феновете и колегите какви чудесии имаше на времето по трасетата,че някой от тях не са виждали такъв ЗВЯР на живо!! Чакаме !! Успех !!
Относно килограмите- Орешков ги е цитирал изискванията на FIA и явно някои другари от Ф.. или не са ги чели или не искатда е по тях,ада бъде по поръчаните им от някой други килограмчета!?!
Измесването на двигателя от оригиналното място--Голфа на Асен и Трабанта със задния двигател от Рено---ами както Проспийд стягат Аудито,ако някой изкара Самара с централен двигател 4х4 какво правим??/има такава/??ще я пусне ли комисията --НЕЕЕ щото е руска и не е от лускавите коли на батковците!!!
Другарите от Ф...не искат евтините руски коли и другите така наречени "самоделки"/не се обиждайте,аз лично ги харесвам,а и феновете по трасетата също ,но ние не сме Фед..
Някой попита защо да няма и бегачки с мотоциклетен двигател???Защо?
Въпросите ,които задаваме и обсъждаме са ясно регламентирани в изискванията на FIA,просто трябва да ги спазваме и ние и Федерацията,а не да се опитват да ни накарат да откриваме на ново велосипеда!
Просто трябва да се обеденим и да ги натиснем по- здраво,както вече се предложи по-горе!!!
Федерацията и нейните комисии трябва да разберат,че не е 1980г.,когато само двама души имаха достъп до бюлетините със изисквания на FIAи можеха да променят както си искат и когато поискат правилата на спорта ни,,ето Васко си е направил труда да ни ги искара и преведе дори.Значи остава да се прочетат и изпълняват от ДВЕТЕ страни--пилоти и Ф....и нейните представители!
Някой подхвърли за History автомобилите--в Европа и на острова ги пускат да учасват с отделно класиране,но отговарят на хомологацията си както са произведени,смалкия размер тръби на клетката,която е само задната част;със старите седалки и колани---всичко по J когато е действала хомологацията плюс технически сертификат за History автомобил и контрол за година на производство на автомобила.Става с решение на тяхната Федерация или автомобилен клуб.Това нещо не виждам как ще стане при нас със сега командващите парада другари!?!?!
За сега успехи момчета и здрави нерви пък дано имаме късмет някои хора да прогледнат!!
ded maroz
 
Мнения: 49
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 16:46
Име: Иван Йорданов1

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Андрей Стефанов » Сря Яну 06, 2010 00:02

Ето преди малко на това се натъкнах http://bfas-bg.org/shownews_39.html . :(
AUTOTZAR RALLY TEAM
Аватар
Андрей Стефанов
 
Мнения: 180
Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 21:16
Местоположение: Lovech
Име: Андрей Стефанов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Сря Яну 06, 2010 00:09

Андрей Стефанов написа:Ето преди малко на това се натъкнах http://bfas-bg.org/shownews_39.html . :(


Това сме го чели всички! Кажи какво те притеснява в него. Ако е правилото за ХАНС знаеше се още от миналата година и го има и в бюлетина за тази. Не стеляйте само по-две думи и да чакате ответна реакция, ами изкажете мнение, нали се разбрахме, че тук не е чат!
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Андрей Стефанов » Сря Яну 06, 2010 00:28

Ferjancz написа:
Андрей Стефанов написа:Ето преди малко на това се натъкнах http://bfas-bg.org/shownews_39.html . :(


Това сме го чели всички! Кажи какво те притеснява в него. Ако е правилото за ХАНС знаеше се още от миналата година и го има и в бюлетина за тази. Не стеляйте само по-две думи и да чакате ответна реакция, ами изкажете мнение, нали се разбрахме е тук не е чат!

Не ханса не ме притеснява и аз знам,че от миналата година се знае,че тази година ще е задалжителен.Дадох този линк за да видят някои хора дет не са влизали в сайта на федерацията,а и за да видят списъците на одобрените от FIA екипировка и предпазно оборудване. :wink:
AUTOTZAR RALLY TEAM
Аватар
Андрей Стефанов
 
Мнения: 180
Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 21:16
Местоположение: Lovech
Име: Андрей Стефанов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Gospodinov » Сря Яну 06, 2010 01:26

Ехаааа поредният роден мъртав тюлен на федерацията,сега освен всички други глупости,щото сички се чудим каде да си похарчим парите понеже в България пари има много сега и екипировката да си сменяме,чудноооо тъкмо си мислех как в началото на сезон 2009 си купих седалка гащеризон каска ръкавици и прочие и как вече са за сменяне щотоооо имат само 6 години хумогация апък то една година е минала,мнеее не стават вече :!: Мисля че вече наистина е време да се обединим и да покажем на федерацията че сме хората които отделят от залъка си,за да участват и бъдат част от този спорт и да обясним на господата че в стремежа си да се изфукат пред ФИА че имат високи стандарти,непосилни за повечето от нас,ще върнат спорта в самото му начало и в същото време ще дадат тласък в развитието на амотиорските състезания,защото нещо някак си ми подсказва че догодина ще има много хиксове по италианските :idea:
Аватар
Gospodinov
 
Мнения: 127
Регистриран на: Чет Мар 13, 2008 12:51
Местоположение: Хасково
Име: Георги Господинов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот efco » Сря Яну 06, 2010 11:10

Четете правилно информацията която се спуща от Тех.комисия ,просто трябва да си намериш твоята екипировка из между одобрените и позволените ако не, значи че наистина ти е стара и не става !!! А и ето нещо важно от днес от Тех. комисия :

Стандарт 8860

ВАЖНО!!! ВАЖНО!!!УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,СЪГЛАСНО ПОСЛЕДНИТЕ ПРОМЕНИ НА ПРИЛОЖЕНИЕ "L" ПУБЛИКУВАНО НА 04.01.2010 ЗАДЪЛЖЕНИЕТО ЗА УПОТРЕБА НА КАСКИ ОТГОВАРЯЩИ НА СТАНДАРТ 8860 В СВЕТОВНИЯТ ШАМПИОНАТ СЕ ОТНАСЯ САМО ЗА ПИЛОТИ ПРИОРИТЕТИ 1 И 2. ПОЗДРАВИ КАМЕН МИХАЙЛОВ

06.01.2010, Техническа комисия
efco
 
Мнения: 355
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 16:01
Местоположение: Казанльк
Име: Стефан Драганов

Re: Новите правила за група "Х" 2010

Мнениеот Ferjancz » Сря Яну 06, 2010 13:37

efco написа:Четете правилно информацията която се спуща от Тех.комисия ,просто трябва да си намериш твоята екипировка из между одобрените и позволените ако не, значи че наистина ти е стара и не става !!! А и ето нещо важно от днес от Тех. комисия :

Стандарт 8860

ВАЖНО!!! ВАЖНО!!!УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ,СЪГЛАСНО ПОСЛЕДНИТЕ ПРОМЕНИ НА ПРИЛОЖЕНИЕ "L" ПУБЛИКУВАНО НА 04.01.2010 ЗАДЪЛЖЕНИЕТО ЗА УПОТРЕБА НА КАСКИ ОТГОВАРЯЩИ НА СТАНДАРТ 8860 В СВЕТОВНИЯТ ШАМПИОНАТ СЕ ОТНАСЯ САМО ЗА ПИЛОТИ ПРИОРИТЕТИ 1 И 2. ПОЗДРАВИ КАМЕН МИХАЙЛОВ

06.01.2010, Техническа комисия



Ааааа ето това е нещо съсвсем друго. Прясна иформация от днес. Ето за такива малки, но супер важни уточнения говорех, които ако ги има много от въпросите биха били избегнати :)
3, 2, 1 старт - D4+, 120, L3заL3+ рано, D6 скача, 100, D3 неравности, 150 локви.....................мдаааааа, гаси!


Изображение
Аватар
Ferjancz
Администратор
 
Мнения: 1584
Регистриран на: Вто Май 10, 2005 14:47
Местоположение: София, Троян
Име: Павлин Калчев

ПредишнаСледваща

Назад към Български шампионати

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron