Незнам дали някои сериозно си мисли, че Ожие не е един от малкото ТОП пилоти във ВРЦ. Доказа го последните години и за малко да го "изтърват" да бие Льоб ( а дали наистина щеше да го направи, можем само да предполагаме). За напускането му на Ситроен ( който напрактика го СЪЗДАДОХА и това трябва да се има в предвид) си има логично обяснение. Той просто не се примири с отборните заповеди и ЖЕЛЕЗНИ ПРАВИЛА типични за , а и не само, французите. Малък паралел - нима при Шумахер във Ф1 беше по различно? Нима историята на рали спорта не помни десетки такива случай? Нямаше нищо по-нормално от това той да вземе това решение, искайки да се развива много по-бързо от предлаганото му. Друг е въпроса за морала, понеже отбора който го създаде и направи това което е той в момента е именно Ситроен. Има и едно друго нещо което се нарича - ПАРИ. Според непотвърдена информация, заплатата му при немците е два и половина пъти по-висока. Както и да е.
Друго нещо на което искам да обърна внимание. НИМА НЯКОЙ СИ МИСЛИ, че тази Фабия, която той караше на Монте досега, има нещо общо с нормалните ( дори и с тази на примерно Илиев...примерно.....защото теоретично "би трябвало" да са идентични технически нали?).....то жестоко се лъже. Същото беше преди време с Фиестите на Уилсън, при това точно на дебюта им на Монте. Съвсем друг е въпроса, че в ръцете на един наистина доказан топ пилот като Ожие, С2000 автомобил разплака доста народ.
В този ред на мисли ( С2000) , мисля, че е повече от забележително представянето на Пи- Джи Андерсон, при това с автомобил който единодушно се определя от всички специалисти като аутсаидер. Много, много жалко според мен е това което се случи с Басо в самото начало. НА мен би ми било изключително интересно да видя какво щеше да се случи между двамата в това рали.
Също така, незнам защо никои тук не обръща внимание на това което се говори на много места, а именно изключително сериозната градация в представянето на автомобилите от типа Р3т и по специално ДС3. А това което прави Седрик Роберт с тази кола заслужава определението ИЗКЛЮЧИТЕЛНО. Вижте класирането.
А относно това какво се случва в челото , за мен най-приятната изненада освен представянето на Сордо ( с напрактика нова кола) е това което демонстрира Новиков. Защото неговото представяне не е само добро - то е отлично, и най-вече - ПОСТОЯННО, при това в доста горната част на класирането. Заслужава си да се види какво прави той. Защото преди началото на това рали, мненията за него бяха доста различни, но едва ли някои очакваще тези резултати. Мнозина предполагаха, че той ще си има състезанието в "Б" Група, заедно с Танак, Прокоп, Арайо, Нобре......, а както се вижда разликата е огромна и ПОСТОЯННА.
А за това , че около 50% от екипажите каращи ВРЦ автомобили в това рали се представят много разочароващо и ядат здрави шамари ( за някои дори важи определението "крушета") е повече от нормално. Винаги е било така, винаги е имало пилоти и карачи. Нищо ново. Още повече, че това е Монте Карло - там където опита, стратегията и късмета имат много по-голямо значение от всичко останало.