Победител за 27-ми път в своята кариера е Себастиеан Льоб! Сега вече наистина може да се каже, че той е най-успешният пилот в историята на Световния рали шампионат! Освен това, пилотът от Алсаче победи на едно от трите ралита, които не беше печелил. Другите две са Финландия и Уелс (трябва да се отбележи, че миналата година, Льоб беше водач там преди трагичният инцидент, завършил със смъртта на навигаторът на Марко Мартин, Майкъл Парк. Ако Себастиан беше станал първи щеше да стане и световен шампион предсрочно, но нарочно той закъсня с минута и така "черната" победа отиде при Петър Солберг).
През третия ден Маркус Грьонхолм даваше много газ, като по етапите стопяваше доста от лидерството на французинът - на СЕ22 - -4.5, на СЕ23 (единствената етапна победа на Льоб за днес) - +0.1, на СЕ24 - -5.5, на СЕ25 - -6.9 и на СЕ26 - -3.4 секунди!
Така разликата преди суперспециалния беше само 5.4 секунди, но там Льоб му взе 0.2 и по този начин си осигури рекордната победа само с 5.6 секунди пред финландецът!
Мико Хирвонен повтори представянето си от Рали Финландия, като донесе ценни 6 точки за екипа на BP-Форд! По време на цялото състезание той не беше обезпокояван от никой.
Страхотно състезание за Крис Аткинсън. Миналата година беше трети тук (най-доброто му класиране в кариерата), а сега е 4-ти. В хода на състезанието получи наказание от 50 секунди (за закъснение от 5 минути).
Манфред Щол направи едно добро каране. В последния ден той стартира на 16.3 секунди зад австралиеца, в първия етап го победи, макар и само с една десета от секундата, но на следващия етап загуби 11.1 от него, а пък проблемите със скоростите на СЕ24 го изкараха от борбата за 4-тото място и единственото, което му оставаше бе да се задоволи с петото.
Тошихиро Арай зае шестата позиция на Дани Сордо. Испанецът беше забавен от колата на Луиз Перез Компанк, който излетя от пътя и остави много тесен коридор за преминаване на пилотите след него. Само съотборникът му Матю Уилсън не беше забавен (защото, разбира се, беше стартирал преди Компанк), но въпреки това, той даде 5-то време за етапа.
Отново проблемите със спирачките на Петър Солберг не позволиха на норвежеца да направи нещо повече в домашното рали на Субару.
Той започна последния ден само на 6.1 секунди зад Дани Сордо и след първата скоростна отсечка (СЕ22) вече го водеше със секунда и половина. Веднага на следващия етап обаче, проблемите отново се появиха и Солберг даде едва 21-во време, губейки 2 позиции в генералното и изпадайки до 8-мото място, на което и завърши ралито няколко отсечки по-късно.
От тима казаха, че това не били същите проблеми с накладките от Петък, а друг тип. Аз лично не съм склонен да им вярвам
- Код: Избери целия код
1. Себастиан Льоб 3:22:20.4
2. Маркус Грьонхолм +5.6
3. Мико Хирвонен +2:46.5
4. Крис Аткинсън +6:07.8
5. Манфред Щол +7:10.7
6. Тоши Арай +9:05.1
7. Дани Сордо +9:06.3
8. Петър Солберг +11:43.7