от Lubo_car » Сря Окт 28, 2009 01:36
Здравейте,
Въпреки, че доста отдавна не пиша във форума, сега ще си позволя да изкажа и моето мнение по темата. Понеже тази тема, въпреки, че започна да си влиза в нормалните за форума „релси”, мисля, че ИМА МНОГО ГОЛЯМ смисъл.
Какво имам предвид? Мисля, че предложението, феновете да съберат пари за наемането на WRC автомобил на някои от нашите пилоти е повече от прекрасна. Мисля, че е време в Европа да разберат, че този спорт е толкова обичан и ценен в България. Въпреки, че държавата тотално е абдикирала от този спорт, въпреки, че организацията и хората около състезанията са меко казано....., въпреки, че най-често се гледа как по-лесно да се открадне, отколкото да се направи нещо градивно....мисля, че все още има достатъчно, повтарям достатъчно истински фенове на този спорт у нас. Мисля именно, че и тези фенове могат да направят немислимото и да се обединят около тази идея.
Да, наистина звучи много идеалистично, но МОЖЕ БИ, евентуално, може и да излезе нещо от това. Само и единствено дори, заради тази мисъл, считам, че идеята си заслужава. Разбира се не би било лесно. Още от самото начало се чуват отрицателни мнения и негативизъм. Еми ок, няма проблем, нищо не е задължително все пак. Които би искал – ЩЕ помогне. Който не.....ще продължи да си оплюва и нарежда. Все пак това е повече от нормално за бг действителността.
Но пък точно с тази идея, мисля, че всеки, ама абсолютно всеки, които се нарича „фен на рали спорта” в страната ни, би имал РЕАЛНАТА възможност да направи НЕЩО. Нещо различно от критики и т.н.Нещо с което може да се гордее дълги години. Едно евентуално наемане на WRC автомобил би било една прекрасна възможност да се представи страната ни на Световно, повтарям Световно ниво. Възможностите за добро класиране ще ги коментирам малко по-надолу. Едно евентуално представяне на български пилот с такъв автомобил и след евентуална помощ от нас феновете и след ДОСТОЙНО ОТРАЗЯВАНЕ от страна на медиите, би било нещо което ЩЕ СЕ ЗАПОМНИ. Като стана дума за медии, разбира се, че нямам предвид БГ медиите. За тях не ми се говори въобще. Най-много 3-4 реда или между 15 и 45 секунди да се отдели на тази евентуална идея.
Считам обаче, че имено в този форум, има определен брои, разбиращи, можещи и кадърни хора, който биха могли така добре да организират нещата с чуждестранните медии, че това което евентуално би се направило – ДА БЪДЕ ЧУТО, ВИДЯНО И ОЦЕНЕНО по достойнство.
Дори и само заради тези неща който коментирам до момента, мисля, че си заслужава цялата идея и целият труд. Е да, това е мое мнение с което никого немога да ангажирам, но мисля, че доста хора мислят по същият начин. Аз лично бих се гордял ако участвам в едно такова нещо. А вие? Вместо да се коментират в бъдещите 567страници за Рали България, всевъзможни простотии, скандали (неизбежно), лични пристрастия, клюки и прочие....вие не бихте ли били по-доволни, ако се направи реално нещо за представянето ни в световен мащаб? Считам, че именно ако се поработи върху тази идея, всички (поне се надявам всички) биха били от ЕДИН ОТБОР и с една кауза. Незнам и дали някога за в бъдеще, би имало такъв случаи. Защото WRC в България, ще е само веднъж, не всяка година. Запомнете го.
Относно това кой да кара! Според мен е само губене на време с анкета измежду 10 или 15 човека. Нали реално не си мислите, че Кортелов например ( мойте уважения към него – наистина) би участвал в едно такова нещо? Нали реално не си мислите, че е възможно да се постигне нещо реално от повече от 5-ма пилоти? Тука трябва екипаж, повтарям екипаж ( не забравяйте и навигаторите, че много често се пренебрегват), който да може да се представи наистина добре. Екипаж, които не само има опит от международни състезания, ами и от битки. Битки в буквалният смисъл на думата. Защото едно е да се състезаваш с три или пет коли в груата и то в България, съвсем, съвсем различно е когато конкуренти са ти 15 или 20 коли от които ¾ равностойни. Опит – също много важно нещо. Без значение дали ще се даде „път на младите” или по-разумният вариант със „старата класика” – изборът е НАШ. Аз лично нямам абсолютно никакви претенции. Дори и за да няма сърдити (понеже всеки си има свой фаворит и може и да не иска да дава пари за „конкурента”), предлагам да се деиства по идеята, и едва ако се види, че има смисъл, да се номинират 5-ма екипажа и най-накрая, естествено не две седмици преди състезанието, да се тегли жребии. Така няма да има сърдити.
За евентуалното представяне. Нали никои от вас не си мисли и мечтае за подиум? Разбира се, че трябва да сме реалисти. Много точно бе даден примера с Матьо Уилсън. Много хора го смятат за опашкар. Ама реално много от местните пилоти по WRC кръговете ядат бой от него редовно. Според мен тука единственият успех които може да ИМАМЕ, е да се акцентира на някоя отсечка. На инцидентно – ОТЛИЧНО представяне с цел международните медии, а и не само да ни обърнат подобаващо внимание. Това е реалността. От тази реалност, аз лично бих бил достатъчно доволен. Нали се сещате, че Солберг, повтарям Петер Солберг, караше доскоро 9 годишна Ксара. Едва ли не е взел максимума от нея. Виждаме и резултатите. Наистина прекрасни с оглед колата, но ....Да не говорим, че става въпрос за сравнение с човек, който кара WRC от над 10 години и е ....Петер Солберг. Разбира се, че наш пилот неможе да стъпи на стълбичката. Би било утопия да си го мечтаем. Можем обаче да си мечтаем за възможността да бъдем достойно представени. И съвсем достойно да откраднем някоя отсечка. Това би бил максимума. Достатъчният за идеята максимум. Според мен поне.
Относно наема. Незнам дали аз не виждам правилно, или нещо някъде е объркано с нулите. 300хил. Евро за наем? Това сериозно ли го мислите? НЯМА ТАКЪВ НАЕМ!!! Едно WRC – СТАРО, 2002-2005г., би било около максимум 50-70хил евро тотал. Има достаъчно места откъдето може да се почерпи информация. Мога да дам реални примери, ако въобще има смисъл. Дори за 120-150хил. Евра може да се КУПИ кола. НЕ е добре да се коментират нереални суми. Е да, ако се мисли за Focus / C4 спек 2009 например, цените са други, ама мисля, че не е релно да си „мечтаем”. А и няма смисъл. Пак лично мнение.
Една просто сметка – 1000 човека по 100 лева -- 50000Е – достатъчни.
И едно много важно уточнение. Нека си и помислим за нещо много важно според мен. Митко Илиев, Ясен Попов, Крум Дончев – това са хора който МОГАТ да намерят финансиране за тази идея. Така, че мисля, че и 50% от тази сума да се събере, другата половина би била платена директно от тях. Мнооого важен факт. За останалите – пак лично мнение, но мисля, че едва ли биха могли да осигурят много средства. Ако успеят – добре. Сега се сещам за още едно нещо. Дайте да включим и задължително – Катето Стратиева в списъка. Едно, че баща й може да осигури средства и второ – определено ще влезем във всички възможни емисии и определено би било мноооооого интересно . Не мислите ли? Мишел Мутон 2 )). Не се бъзикам – ефкта би бил уникален. И то в световен мащаб.
Идеята за цялостна програма в Европейският шампионат. Прекрасна! Реално – абсолютно неосъществима. Неискам да бъда неправилно разбран. Аз лично съм на мнение, че имено това има смисъл. Малко отклонение. Всички знаем какво ставаше след инцидентни наемания на WRC автомобил в миналото – нищо. Има и нещо друго. Освен Королата на Митко, да не би да си мислите, че Акцента на Ясен или Кордобата бяха топ WRC автомобили за времето си? Определено не. А и в комбинация с тоталното непознаване на такъв тип коли, резултата бе налице. Сега обаче е различно и според мен трябва да се акцентира към друг ефект. За идеята за цяла програма в Европейският шампионат! Много добра, но финансите определено няма да стигнат. Просто е абсурд. Пълен абсурд. А и друго – никога неможе да се стигне до единодушие кой точно да кара. Скандалите ще започнат още преди и самата анкета. Това е реалността.
Нека да се замислим единствено за инцидентно, но качествено представяне на Рали България.
Малко мое мнение за пилотите. Митко Илиев – човека който би взел максимума като крайно класиране. Човека който би имал психиката и опита да постигне добро класиране. Дотук. Той едва ли ще вземе отсечка и едва ли ще кара за публиката. Но ще е най-продукивен. Ясен Попов – опита му е много важен в буквалният смисъл на думата. Със сигурност най-вероятно би взел „ръка” някъде. Абсолютно задължително ще ни напълни сърцата. Абсолютно задължително ще накара колата „сама да си говори”, а и ако издържи ще е супер. Има психиката и възможността да постигне нещо. Той е най-балансираният избор. Подчертавам – балансиран за целта която описах по горе. Пламен Стайков – ако въобще завърши, не 100, ами 200% е гаранция, че Матьо Уилсън и себеподобните му ще гледат „умно” на финала. Няма начин да „няма ръка”, в това мисля, че всички сте убедени. Също както и в това, че ще кара тотално за публиката. Също както и това, че възможността да постигне тези неща преди да се „паркира” някъде ( и то ефектно) е между 15% и 35%. За някои дори и само това е предпоставка да участват в тази идея. Пардон кауза!!! Крум Дончев – вторият по продуктивност след Ясен. Много добри думи могат да се кажат за него, въпреки, че цяла година имаше неминуем аванс заради автомобила си. Набрал е инерция и определено „го може”. Може би не толкова колкото някой други, но определено ще ни напълни очите и сърцата преди, по време и след завойте. Има опита има и парите. Пепи Гьошев – новото поколение расте. Факт. Също би карал за публиката и едва ли ще катастрофира. Дотук. Опит навън няма никакъв. Резулати, поне до момента по-слаби от на изброените по-горе пилоти. След няколко години, ако има възможността може би, би бил по-добър от сегашните си конкуренти. В момента обаче едва ли. За тази кауза конкретно говоря – също. Тошко Славов – бъдещето на България, заедно с Гьошев. Да кара WRC, за него би било голямо удоволствие. Копирайки стила на учителя си Митко Илиев, би бил страшно продуктивен и една идея по-атрактивен от него. Би постигал резултати. Реално – абсурд. Не и сега. С нулев опит с кола дори от група N, да не говорим за WRC, не би било разумно. Поне в момента. За в бъдеще, според мен това е единственият ни пилот които ЗНАЕ как и може да постигне много неща в Европа. Ако има обаче финанси. Никои не коментира Игнат Исаев. Защо? Защото напоследък се позагуби ли? Много хора забравят как често беше дори и пред Стайков. Същият тип е като него. И на него лимките в главата му, когато се качи в колата са малко. Много малко. За мен е пълен аналог на Стайков, с разликата, че има по-малко опит от него. Както за Исаев, така и за Стайков важи правилото, че тези хора могат да правят изпълнения ала Джиджи Гали и могат да постогат фурор в класирането. Ако завършат. Там е малката разлика с Ясен например.
Май много стана. Цяла статия . Имам още много неща да кажа, но мисля, че засега е важно да се разбере дали въобще би имало желание от страна на всички да се организира подобно нещо. Аз лично бих се гордял ако участвам в него. Мисля и че това е единствената възможност да се обединят всички, повтарям ВСИЧКИ фенове в една кауза, и да покажат и защитят името на БЪЛГАРИЯ. И то в световен мащаб.
Поздрави
Любомир Опълченски