Себастиан Ожие "измества" Льоб от френския отбор в традиционното вече състезание Шампион на шампионите, което отново ще се проведе в Дюселдорф (3-4.12.2011).
===============
Избраните от Фолксваген пилоти, които ще управляват Шкода Фабия Супер 2000 на Рали Великобритания, са Кевин Абринг и Сеп Вийгант. Двамата нямат никакъв опит с коли от категорията Супер 2000, но точно това е планът на Фолксваген за уелското състезание, което закрива сезон 2011 на Световния рали шампионат.
Докато холандецът Кевин Абринг ни е малко по-познат от участията си в някои ралита от WRC (той беше и в България миналата година зад волана на Рено Клио R3), Сеп Вийгант допреди година е бил състезател по мотокрос, а на световната сцена "пристигна" през месец август за родното си Рали Германия. Тогава той зае мястото на Кристиан Рийдерман във WRC Акадамията, който, подобно на Абринг и Вийгант, тогава беше извикан от Фолксваген, за да кара Шкода Фабия Супер 2000 за тестовата им програма. Интересно е да се добави, че това се случва само малко над 12 месеца след състезателния дебют на Рийдерман.
Навигатори на Кевин Абринг и Сеп Вийгант ще бъдат съответно белгийката Лара Ванесте и германецът и победител от Рали Дакар 2011 (с Насер Ал-Атия) Тимо Готшалк. Кевин Абринг заменя обичайния си навигатор Ервин Момбаетс (отново от Белгия), който ни е познат от участията си в България с поляка Лешек Кузай.
Интересното е, че Великобритания се превръща в единствената държава тази година, от която Фолксваген не взимат местен пилот. Във Финландия местен пилот беше Йоонас Линдроос, в Германия - Кристиан Рийдерман, а в Испания германците избраха Йерай Лемес. Коментарът от Фолксваген е, че те не виждат достатъчно добър локален пилот, който да ги представи добре
Доста сериозен (може би и донякъде неоправдан) удар в и без това голямото "островитянско" самочувствие от страна на "швабите"
===============
Има голяма вероятност Федерико Виягра, който се завръща във WRC след 4-месечно прекъсване (последното му участие бе на Рали Акрополис), да не може да се запознае с някои от специалните етапи на Рали Испания, след като пропусна първия ден на опознаването.
Заради Рали де Ентре Риос, което е част от аржентинския рали шампионат и което се проведе миналия уикенд, той е забавил пътуването си до Европа. Въпреки това, оригинално всичко е било по план и той, заедно с новия си за това рали навигатор Диего Курлето (Хорге Перез Компанк не може да участва поради бизнес ангажименти), е трябвало да започнат опознаването във вторник по програма.
Облаците от изригналия на 3-ти юни вулкан Кордон Кауле в Чили обаче още затрудняват въздушния трафик в Южна Америка, заради което Виягра и Курлето (страшни имена просто
) са пристигнали в Испания около 11 часа сутринта вчера (сряда, 19 октомври).
Представител от отбора на Виягра - Мунчи'с е подал запитване към организаторите дали екипажът може да премине само по чисто новите етапи за 2011 година извън графика, но не е ясно дали тази молба ще бъде (към днешна дата вече в минало време -
е била) уважена. За останалите етапи Виягра има записки, защото е карал в ралито в последните четири издания.
Световната програма на аржентинеца за 2011 година приключва с Рали Испания този уикенд.
===============
Испанецът Карлос Сайнц казва, че задържането на Льоб и Ожие в един отбор не би трябвало да е голям проблем въпреки "разтърсения" от вътрешни "недоволства" отбор на Ситроен през тази година. Двукратният световен рали шампион, който приключи 18-годишната си кариера в Световния рали шампионат именно в отбора на Ситроен в края на 2005 година, добавя още: "Ако погледнем исторически, е нормално в най-добрите рали отбори да бъдат и най-добрите пилоти. Нека вземем като примери Тойота, Ланча, Субару, та дори и Ситроен (визирайки звездния състав от 2003: покойният Колин Макрей, той самия и младокът тогава Себастиан Льоб). За мен е съвсем възможно двама добри пилоти да се задържат в един отбор и не виждам проблем това да става и за в бъдеще."
Да припомним, че за момента Льоб има пълната подкрепа на отбора си за спечелването на осмата поредна световна титла, въпреки че Ожие е само на 3 точки зад него. Ситроен все още имат и титла при конструкторите за спечелване, която лесно би могла да бъде завоювана още в Испания, защото на шевроните им трябват само 17 точки.
Мястото на Льоб в Ситроен бе гарантирано през Август с подписването на нов дву-годишен договор, докато все по-силно се говори, че Ожие може да премине във Форд. Другият слух е, че двамата с Хирвонен могат да бъдат разменят местата си. На пръв поглед малко вероятно (особено "размяната" с Хирвонен), но предстои да разберем...