Във френското рали, освен заявените за WRC кръга, ще има и още 60-70 коли за френския шампионат, което до голяма степен "оправя" участието на ралито, което участие, съдейки от заявките за WRC, не е кой знае какво за центъра на Европа
Иначе откъм интернет страница и документи, французите са просто перфектни! Пример е видеото, представящо етапите -
http://www.rallyedefrance.com/?page_id=104. То е подобно на миналогодишното, т.е. няма графична промяна, но все пак такова нещо не се вижда навсякъде
Пътните книги са им също страхотни (
http://www.rallyedefrance.com/wp-conten ... s-20Mo.pdf). Има и още какво да се види на
http://www.rallyedefrance.com/?page_id=53 Ралито е идентично на изданието от миналата година с няколко промени, които са най-големи за Ден 3:
ДЕН 1 2011 - Ден 2 от 2010 година е Ден 1 през 2011 - има минимални промени в дължините на етапите, но всички са почти 100% еднакви с етапите от 2010 (включително и имената им).
ДЕН 2 2011 - Ден 1 от 2010 година е Ден 2 през 2011 - има минимални промени в дължините на етапите, но всички са почти 100% еднакви с етапите от 2010 (включително и имената им). Новото тук е въвеждането на чисто новия етап по улиците на град Мюлуз.
ДЕН 3 2011 - Той се провежда на север от Страсбург (за разлика от другите два, които са съответно на югозапад и юг). През 2011-та Ден 3 си остава на север, но пък търпи най-големи промени в сравнение с другите два дни. През миналата година имаше само два етапа - късият 4.2км Агно (родният град на Себастиан Льоб) и 24-километровият Бич
Те се караха един след друг два пъти. Тази година Бич отсъства, а на негово място има други нови два етапа, всеки от които е с дължина от малко над 10 километра. Етапът в Агно си остава същият и се кара след тях, като на второто минаване той се пада и Power Stage-ът на ралито.
ДЕН 1Първият етап на ралито Клевнер (9,68км) по-скоро ни пренася в Германия отколкото във Франция. Действието се развива из лозята. Етапът завършва на широк път, малко след като излиза от малките пътища из лозята. На снимката отдолу (точно между двете дървета) е стартът на етапа
- SS1.jpg (235.13 KiB) Прегледано 12557 пъти
Вторият етап Унгерсберг (15,45км) стартира също в нивите, но след първите 10-тина километра пътят започва изкачване в близките планини като минава под едноименния връх Унгерсберг.
- SS2-1.jpg (161.91 KiB) Прегледано 12557 пъти
- SS2-2.jpg (203.48 KiB) Прегледано 12557 пъти
Третият специален етап Пей Дормон (36,00км) е най-дългият в цялото рали. В по цялата си дължина той има над 20 различни вида асфалтови пътя и съответно - над 20 различни вида сцепление. Да се кара с един постоянен ритъм там ще бъде доста трудно. Може би този етап в голяма степен ще покаже кой къде ще завърши ралито (ако, разбира се, няма проблеми), въпреки че от етапа до финала на състезанието има много път.
- SS3.jpg (177.22 KiB) Прегледано 12557 пъти
Първият състезателен ден завършва с етапа Салм (13,06км). Той е изцяло планински. Началната му част е макадамова, а последната - доста бързо спускане...разбира се, на асфалт. Състезателната част на Ден 1 завършва след второто преминаване по Салм.
- SS4.jpg (228.69 KiB) Прегледано 12557 пъти