Това за "кой е по-по-най" фен, ако ходи или не ходи на състезания сме го дъвкали и преди. Ако нещата опираха само до мерак, всичко щеше да е далеч по-лесно и усъществимо... и тогава лично аз бих те подкрепил в тази твоя "теза", golf_1
Реалността обаче е, че всеки си има проблеми от различно естество и не може да ходи навсякъде, като това в никакъв случай не трябва да значи, че е "по-малко" фен или че не е фен...или, "че е от София и не признава провинцията"
Както и да е, защо ли се занимаваме с глупости, не мога да разбера
А сега по една от темите, за които е станало дума в статията, а именно рали спринтовете. Много хубаво нещо (лично съм си изказвал мнението надълго и нашироко за тях преди), но в момента ми се струва, че направата на такъв отделен шампионат е непостижимо начинание (колкото и да не ми се иска да го кажа) - най-малкото защото няма кой да отиде да кара...
Нека започнем малко по-отдалеч...
Какви са предимствата им:
- основно и най-вече (поради това, че са къси) са
по-евтини за организиране и участие (това им е презумцията все пак)
-
по-лесни за организиране (пак заради това, че са къси)
- безопасността може да се организира по-добре (пак заради факта, че са по-къси)
- затова че са по-евтини, в тях от една страна могат да влязат по-голям брой (млади) пилоти/навигатори, а от друга - да дойдат повече организатори
(първото е по-вероятно).
- в голяма степен са по-удобни за публиката и рекламодателите - всичко, грубо казано, е почти "на едно място" в сравнение с дългите ралита
- могат да се направят в региони, в които дълго рали не може да се организира (заради това, че има само 1-2 трасета, например) => не въртим едни и същи етапи постоянно
Друго не се сещам в момента, но имат още доста предимства.
Какви са недостатъците им
и то само за България точно в този момент:
Всъщност недостатъци нямат
Това, което може да се изкаже за един рали спринт към момента като негативна черта, ще важи с пълна сила и за всички останали дисциплини.
- недостатъчен брой участници - или с други думи, как ще разделим участниците в два шампионата, след като в този, който имаме сега, "с 300 зора" се събират по 20-25 автомобила?
Това го споменах по-горе, между другото...
- най-важното за мен е липсата на концепция за дадения шампионат (бил той рали, рали спринт, пистов /затворен маршрут/, планински или друг)! В момента какво става - всеки организатор е оставен почти на произвола на съдбата, като буквално се моли, най-вече на местния бизнес, за каквато и да е финансова помощ. А "отсреща" - спонсори, общество - представата за това иначе така трудно за организиране мероприятие, е, че то е една "селска кошия, на която някакви идиоти отиват да се трепят"
Не е приятно ние като фенове да го чуем, но е така. Това в голяма степен е насадено в съзнанието на "обикновения" човек я заради лоша политика на федерацията, я поради "алчност" на организаторите, които (не е задължително винаги да са еднакви) с годините оставят "лоши впечатления"
у рекламодателите, и не на последно място по важност (дори лично за мен - на първо!) - заради медиите, именно които "отразяват" състезанията само когато има (смъртен) инцидент! Но нека да не продължаваме по тази (под)тема, която е също толкова обширна и необхватна...
Така..................... Полагането на основите на една цялостна визия на дадения шампионат пред "обществото" (медии, рекламодатели, бъдеща /дай, Боже/ и настояща публика) на първо място и време е работа на федерацията! Когато тези основи бъдат положени, тогава и федерацията, и организаторите ще имат продукт, който ще представят пред рекламодателите. Ако няма генерален спонсор на целия шампионат (което също е работа на федерацията), то тогава най-малкото ще бъде по-лесно и на организаторите да си намират спонсори (също с голяма помощ от федерацията към всяко рали), защото ще имат какво да покажат - а рекламодателите веднага ще усетят
когато даденото нещо е "сериозно", сиреч - е цялостна визия, изготвено е от федерацията и т.н., и т.н. Редом с цялостния продукт, който организаторите на различните състезания представят, те (организаторите) биха могли да показват и предимствата на собственото си рали (все пак всеки се стреми да бъде най-добър!), но вече навлизаме в по-"частна" материя
Смятам, че можем да отсеем кое е основното и наистина важното от горенаписаното
Тези приказки, и по-скоро тяхното изпълнение, което все пак е най-важното нещо, няма (как) да станат (лесно) за половин-една година. Все пак, първо ще трябва да се види как работи това нещо (а в други държави работи доста добре) и след като (дано!) то заработи, тогава не организаторите ще се молят като клошари за някой лев, а рекламодателите сами ще искат да дойдат, защото щом нещото е заработило, значи е предизвикало интерес и значи има кой да отиде и съответно освен състезанието - да види и рекламата. И така колелото се завърта, защото го има всеки един компонент - на първо място концепция, която с правилно ръководене е довела състезатели, които от своя страна водят публика, а рекламодателите (и за организатори, и за състезатели) пък идват заедно с първите две. И оттук всеки печели - и организаторите, че имат много състезатели (и съответно - публика), и публиката, че гледа много коли, и рекламодателите, че има много публика
И кръгът се затваря и върти
Не пропускам и медиите, които пък ще разпространят проявата.......не като "арена за убийства", разбира се
С две думи, колкото и да не ми се иска, за да има пари в спорта, той трябва (малко или много) да се комерсиализира. А с това идват и известни "проблеми" от друго естество...но, ееех, това да бяха проблемите на спорта........
В други страни тази концепция работи и няма да сме ние тези, които ще "открием топлата вода", както е вече доста клиширано да се казва
Просто бихме могли да "трансформираме" идеята (на първо време) в такава, че да заработи в нашата действителност, с която мисля, че няма да имаме сили да се преборим
Ох, колко има да се каже още.........но жалко, че дълги мнения тук не се толерират (дори съм сигурен, че доста малка част от четящите и пишещите ще стигнат до това изречение), затова и спирам да пиша/говоря. Надявам се все пак да направим някакъв смислен и конструктивен диалог, който би могъл да се вземе предвид и като пример, за да опровергаем така ироничното заглавие на темата...