РАЛИ СОФИЯ-последен кръг от нац. шампионат.

Дискусия за Българския Рали Шампионат

Мнениеот damon » Нед Ное 11, 2007 18:09

Тук малко по-късно ще публикувам и малко видеоматериал от двете отсечки Свидня и Миланово заснети в събота между 17,30 и 18,30. Впечатленията ми от отсечките са следните: На СЕ Свидня има сняг извън пътя. Асфалта е мокър и има на места ивици сняг (киша), преобладаващо мокра настилка, но ивичките киша можеха да бъдат изчистени от снегорин непосредствено преди старта на СЕ-то. Така е цялата отсечка. На СЕ Миланово е много интересно. В началото отсечката е суха, нагоре става мокра без заледявания и от селото надолу е заледено и заснежено върху асфалта.

Надолу ще напиша някои мои мисли за ралито, не ангажирам никой друг с това. Никога не съм можел да пиша много кратко, но и в случая май не е уместно, така че се надявам, че ще прочетете това което съм написал по-надолу.

Рали София е обявено за асфалтово състезание. От това което видях аз при вчерашното си минаване около 17,30 е че втората врътка можеше да се проведе на мокър асфалт с цялата дължина на Свидня/Чибаовци и съкратен етап Миланово (или изцяло отменен). Както знаете следобед тежката обстановка се пооправи и дори светна слънце. Не мисля, че имаше някаква супер повишена опасност за зрители и публика, освен, че асфалта беше мокър и студен. Условията на Рали Твърдица втория ден не бяха много по-лоши. ОК. Тук приемам, че първата врътка е била доста опасна – Миланово надолу е бил невъзможен, труден е бил прехода през Петрохан. Отмяната на сутрешните етапи е съвсем обосновано решение, ако го погледнем без емоции.

Тук продължавам с мислите си за ралито. Според мен почват да се оформят няколко варианта за Рали София и неговото продължаване, единия много прост, другите два малко по-сложни:

1. Ралито не се отменя веднага, изчаква се малко, условията следобяд се подобриха, кара се втората врътка (с евентуално съкратен или отменен етап), днес мисля, че нямаше проблем със снега.
2. Отново ралито не се отменя, изчаква се малко, условията обаче не се подобряват баш толкова бързо. Отменя се целия първи ден, кара се само втория! Не виждам проблема. Оставете точките и т.н. – стига с тия точки, купи и проценти!
3. Условията са същите, но ралито продължава, отсечките се отменят, но не и ралито, някой закъсняват, други се отказват, трети продължават. Карат се истински 2-3 отсечки днес и това е. Който спечели – спечели!


До тук с вариантите. Знам, че някои ще кажат, че след като каруцата се обърне – пътища много. Така е. Лошото е че ако знаеш че има 80% вероятност каруцата да се обърне ти да си казваш, че това няма да стане и да нямаш някаква идея как ще действаш и по тази причина използваш най-лошата – емоцията и страха от инциденти. Или поне така изглеждаше… Ако влезем в сферата на теориите е можело да се направи добавка към правилника, която да допусне използването на снежни гуми, да се впише че настилката е асфалт, но може да има сняг и лед. Можеше и преди състезанието да се каже, че ако има сняг, то ралито ще бъде отменено. А не с половин уста – да се отменят само етапи. Пък оттам нататък – който иска да кара.

Нека тук да подхвърля, че наистина сравнението на Рали София с Рали Монте Карло е малко неуместна. На Монте се кара със специални гуми, доколкото знам използват гравел екипажи, които проверяват трасето преди старта. Всъщност гравел екипажите са разрешени само за WRC отборите. Е, разбира се от там могат да се вземат и справедливи сравнения – има сух асфалт, има лед на сухия асфалт (питайте Ясен Попов за това), има и сняг върху сухия асфалт, кара се със сликове на сняг много, много, много бавно. Не знам защо някой си мислят, че публиката очаква от екипажите да карат на снега със сликове както се кара на сухото. Аз бих се зарадвал и на спускане по СЕ Миланово с 5 км/ч на рали автомобил по неотменена отсечка. Не искам да карат със 100! Все пак границата на сигурността може да е 5 км/ч. Е нека е такава, защо пък не!? На Монте понякога е така. Затова е и интересно. Както и да е. Сравнението с Монте Карло наистина не е уместно в повечето случаи.

Пусна се слух, който беше потвърден от директора на състезанието, че било забранено карането с „нехомологирани” гуми т.е. обикновени зимни гуми. Прерових набързо три правилника – за европейските рали купи, общите правила на ралито и международния спортен кодекс на ФИА. Подчертавам – набързо т.е. не съм 100% сигурен, но се колебая около 85%. Очаквам доказателства, че това наистина е така. До тогава за мен забраната за използването на обикновени зимни гуми си остава в сферата на слуховете, въпреки, че го потвърди и директора – г-н Славейков. Другото нещо в сферата на слуховете си остава и задължителната отмяна на етап при сняг в асфалтово рали – това също не се потвърждава от правилника или моите търсения в него. Спортните комисари имат върховното право да отменят етап или ралито в интерес на сигурността. Тук искам да вметна нещо от правилата на ралитата – ралито се отменя от Спортните комисари (Stewards of the meeting на английски). Това трябва да се знае от всички – важните решения в едно състезание се вземат само от СК, не от г-н Славейков, не от г-н Танев, не от Митко, Крум, Златков или Дунев! Спортните комисари имат право на всичко в едно рали и в условия на повишена опасност имат право да отменят каквото си поискат. Лошо е, че хората останаха с твърде грешното чувство, че ралито е отменено от състезателите или от директора. Хубаво беше да се чуе и тяхното мнение, доколкото знам е имало представител и на ФИА – поне така пише в правилника.

Рали София беше организирано с желание, маршрута беше отличен, беше помислено и за зрителите. Накрая обаче се получи някак си неадекватна и много прибързана реакция. Едва ли не се остана с впечатлението, че решението за отмяна на цялото състезание е взето предварително. Пък интересни и засукани състезания винаги ще може да си гледаме по Евроспорт. Там няма опасност да пострадаме.

И накрая искам да защитя рали феновете на България от нападките, че са семкаджии и еднодневни сеирджии. Повечето от нас искат просто да се забавляват и да изпитват удоволствие от „участието” си в състезанията. Не ни нападайте, че реагираме емоционално! Така реагираме не само ние. Явно някой прекаляват с мислите си за точки, купи, проценти и пари. Ако всички останали участници в този спорт мислеха като повечето фенове – състезатели, организатори и всички ангажирани в машината, то би трябвало спорта да е на друго, по-добро ниво. Това е…
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот motolud » Нед Ное 11, 2007 18:29

[quote="xektor"]Много ми е интересно защо не са били предвидени зимни гуми. За това рали не се знае от вчера, че ще е ноември. Просто така им е изнасяло. Може би наистина щяха да станат за резил "добрите пилоти". Същото се отнася и за макадам. Нали видяхме какво се случва когато наш отбор се осмели да иде на рали от този тип. На 2рия километър вече е OFF-ROAD.[/quote]

[quote="Мартин Сурилов"] Ами зимни гуми няма почти никой от пилотите, дори и от най-богатите ни клубове, поради същата причина, поради която никой няма и макадамови гуми, например - защото в България снежни и макадамови състезания няма. Много глупости и обиди се изприказваха, но на никой не му се гледа обективно на нещата. Колкото на вас тук ви се гледа, бъдете сигурни, че в пъти повече на пилотите им се кара. Ако на вас ви тежи това, че сте били някакъв път за да гледате, това е само едно от нещата, които са направили и всички, които трябваше да карат. Може би сами можете да направите съпоставка, какво ви струва на вас отмяната на състезанието и какво струва тя на всеки един от участниците, а също и на организатора, но правилата и регламентите са за да бъдат спазени. Едно състезание наистина не се прави за два дни, както сами казахте. Не мога да разбера, каква точно е печалбата на организатора от непровеждане на състезанието, след като всичката работа по него вече е била свършена и ралито все пак стартира. Не мога да си обясня, от къде и какво, според някои от вас, са спестени пари?[/quote]

евалата на Мартин Сурилов много е прав че механици пилоти организатори са вложили много ма много повече труд нерви пари време за да бъдат подготвени на време за ралито. Аз лично от понеделник до петък вкл сам се бъхтил яко за да мога да подготвя 2 от шкодите ( тъй наречените 0 ) за да са ок и да няма проблем както за нас така за пилотите които минават след нашите коли и да не създадем неприятности на организаторите все пак разчитат на нас. Когато в 5 и 40 бях в сервизната зона едвам валеше дъжд в 6 и 30 - 7 ч почна леко по по леко да го обръща на сняг и до 7 и 30 когато излезнаха нашите коли от серзизната зона имаше доста сняг. така се случи че по пътя за СС1 карах зад Митко и Крум в последствие ни настигнаха Ясен и Румен и бих казал че хората не бяха подготвене за сняг На правата за Костинброд Митко и Крум правеха ебати дрифтовете . малко преди ЧК то на СС1 спряха 4 те екипажа и си личеше че изобщо не са готови за СНЯГ . и аз също сам разочарован от това че ралито се отмени но така е по-добре според мен инциденти не ни трябват!!! много интересно рали се очертаваше но живата на екипажите публиката и маршалите е по-ВАЖЕН!!!!
Аватар
motolud
 
Мнения: 67
Регистриран на: Чет Юли 21, 2005 20:20
Местоположение: на софия
Име: Галин Гетов

Мнениеот BradurS » Нед Ное 11, 2007 18:29

Много съм разочарован от всичко....
СЕ Бистрица е отменена за да може да се облекчи движението и да не се получават задръствание, понеже част от околовръстното е затворено.
Honda - The Power Of Dreams
Аватар
BradurS
 
Мнения: 2958
Регистриран на: Вто Авг 09, 2005 15:23
Местоположение: Севлиево, В. Търново
Име: Ивайло Христов

Мнениеот Loeb » Нед Ное 11, 2007 18:42

Damon,

абсолютно точен и ясен.
Аватар
Loeb
 
Мнения: 399
Регистриран на: Чет Май 25, 2006 16:30
Местоположение: Варна
Име: Тодор Генков

Мнениеот damon » Нед Ное 11, 2007 18:59

Ето и обещаните видеота. Качеството не е много високо, добре е да се увеличи яркостта на монитора за да се вижда по-добре:

СЕ Свидня, събота 10.11.2007 17,30 часа.

Началото на СЕ Миланово, събота 10.11.2007, 18,45 часа.

Пътя Своге - Гара Бов, събота 10.11.2007 18,20 часа

Малко по-късно ще се качи и видеото от Миланово към старта в обратна посока, където се вижда снега и мокрото.
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот txl » Нед Ное 11, 2007 19:13

Някой спомена за Сливен 1992...
http://txl.rally-club.net/rally/AMS-1992-04.jpg
Аватар
txl
Администратор
 
Мнения: 1993
Регистриран на: Чет Апр 14, 2005 15:42
Местоположение: България
Име: Тодор Томов

Мнениеот sonny » Нед Ное 11, 2007 20:10

txl написа:Някой спомена за Сливен 1992...
http://txl.rally-club.net/rally/AMS-1992-04.jpg


Мисля си, че с това се приключва всичко, по-показателно от това няма, ама нали вече всички са величия и неможе.........
Аватар
sonny
 
Мнения: 210
Регистриран на: Чет Мар 01, 2007 19:42
Местоположение: София
Име: Станислав Георгиев

Мнениеот jolian » Нед Ное 11, 2007 20:15

Така е аз споменах за Сливен 92 тогава на Стара река един от нулите така се беше усукал в едно дърво но им нямаше нищо на екипажа и не спряха състезанието намериха начин да го проведат. Искаш ли нещо търсиш начин не щеш ли търсиш си причина , както и сега намериха си сняг отстрани на пътя и то малко от видяното видео.
Аватар
jolian
 
Мнения: 81
Регистриран на: Пет Юли 01, 2005 10:59
Местоположение: G.Oriahovica

Мнениеот RaPiD » Нед Ное 11, 2007 20:44

Аха, значи ти е харесало как се е усукал около дървото, БРАВООО. Ами ако бяха загинали, дали щеше да продължи ралито а? Замисляш ли се за тия неща? Значи и тука може би трябваше да се рискува и с тези още по-мощни и бързи коли като се усуче някой около някое дърво или падне в някоя пропаст и загине екипажа какво става? Кой го отнася според теб? Има ли смисъл от такъв голям риск? За мен е излишен. Живота на пилотите и зрителите мисля, че е по-важен от 1 състезание.
Аватар
RaPiD
 
Мнения: 2803
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 00:40
Местоположение: София
Име: Асен Иванов

Мнениеот Deji » Нед Ное 11, 2007 20:53

damon написа:....


Много истинско, точно и обективно казано!
Живота не се измерва с броя вдишвания, а с това колко пъти ти е спирал дъха...
Аватар
Deji
 
Мнения: 13
Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 00:28
Местоположение: София

Мнениеот P.Solberg » Нед Ное 11, 2007 21:33

Днес се върнах от София. По мои впечатления температурите бяха над 0-та, снега дори в Драгалевци и Симеоново започна да се топи. От видеото на Деймън определено се убеждавам, че следобяд отсечките са ставали за каране. Но друг ми е въпроса, защо не изчакаха до вечерта, да премине кола на организатора и да провери всички отсечки. Не можеше ли първия ден, да се кара в Неделя - така всички щяха да са доволни - 51 процента определено щеше да има, феновете щяха да гледат рали, а пилотите да карат. Не знам, всичко стана много прибързано. През 2005-та година, когато се изля пороя на рали "Хеброс", комисарите и официалните лица заседаваха до 1 или 2 посред нощ, и тогава решиха да отменят оставащите етапи. А сега - директно в 4 след обяд. И друго, бях на зоната за зареждане в село Бързия, от там минаха и двете С-ки. Тоест те бяха минали по трасето, защото идваха от прехода от отсечката Миланово, а друг път мисля че няма. Просто ... явно някой искаше рали да няма. Друг въпрос - ще се възстанови ли таксата за участие на екипажите, след като рали не беше проведено?
Аватар
P.Solberg
 
Мнения: 4881
Регистриран на: Пет Апр 15, 2005 13:47
Местоположение: Варна
Име: Владимир Гатев

Мнениеот jolian » Нед Ное 11, 2007 21:40

RaPiD къде в моето мнение прочете че ми е харесало как се е усукала нулата . Истината е че стават инциденти в ралитата и не само на сняг а при всякакви условия , да не ти плащат от федерацията да я защитаваш по този глупав начин . Това е чиста проба заяждане, и по пътя на простата логика щом стават инциденти не трябва да има ралита според теб , тясно е хлъзгаво е много е кално и ли още там много други неприятни условия ами да вземем да правим ралитата на летището в София
Аватар
jolian
 
Мнения: 81
Регистриран на: Пет Юли 01, 2005 10:59
Местоположение: G.Oriahovica

Мнениеот damon » Нед Ное 11, 2007 22:50

Ето и последното видео. Видеото е снимано в обратна посока, началото е малко преди село Миланово, а края малко след селото в посока надолу. Вижда се последователно снега и след това мокрия асфалт.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8744&hl=en
Safe is risky.
Аватар
damon
Администратор
 
Мнения: 2172
Регистриран на: Пон Фев 28, 2005 20:40
Местоположение: България
Име: Николай Китанов

Мнениеот xektor » Нед Ное 11, 2007 23:57

RaPiD написа:Аха, значи ти е харесало как се е усукал около дървото, БРАВООО. Ами ако бяха загинали, дали щеше да продължи ралито а? Замисляш ли се за тия неща? Значи и тука може би трябваше да се рискува и с тези още по-мощни и бързи коли като се усуче някой около някое дърво или падне в някоя пропаст и загине екипажа какво става? Кой го отнася според теб? Има ли смисъл от такъв голям риск? За мен е излишен. Живота на пилотите и зрителите мисля, че е по-важен от 1 състезание.


По тази логика дай да спреме WRC-то, защото там е най-голямата касапница за коли и екипажи. Ако пилота е неразумен и поема големи рискове, това си е негово право. Мисля, че колите са достатъчно обезопасени за доста сериозни удари.
Съгласен съм, че колите са по-бързи от преди, но са и доста по-напреднали технологично.
Тази прекрасна статия за Рали Сливен показва, че колкото бързо колите напредват технологично, явно пилотите толкова бързо изостават с шофирането.
Скоро не виждам да има истински БГ пилот, защото са свикнали да карат само с лачени гуми по "червения килим" до хотела. Затова като дойде някои миризлив турчин или някое франсе ни бият на собствен терен и то с много. Още малко някой ще спре да си купи хлебче с кебапче докато наще ги догонат.

Относно защитата на RaPiD, нали трябва няка да върви темата. Иначе ще е безинтересна без "съпротива" от другия лагер.
xektor
 
Мнения: 9
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 20:33

Мнениеот peugeot sport » Пон Ное 12, 2007 00:29

Това е Събота,началото на ss04"Svidnia",някъде към 13:10 :shock: :shock:

NO COMMENT
Изображение
peugeot sport
 
Мнения: 1
Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 15:24

ПредишнаСледваща

Назад към Български Рали Шампионат

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта

cron